U situaciji kada u Hrvatskoj postoji oko 100.000 registriranih privatnih iznajmljivača apartmana, vila, kuća za odmor i drugih smještajnih objekata, naravno da na tržištu iznajmljivanja vlada velika konkurencija. Prema nekim procjenama, broj novih smještajnih jedinica po sezoni raste po stopi od 20%, a broj porasta gostiju nešto je sporiji nego prošlih godina te se trenutno kreće oko 4%. U takvim uvjetima neizbježno postoje pobjednici i – gubitnici. Naime, gostiju odnosno turista naprosto nema dovoljno za sve kapacitete. S oporavkom nekih drugih mediteranskih tržišta, posve je jasno da će ove i idućih sezona neki apartmani kod nas biti većim ili manjim dijelom sezone – prazni.
Opasna kreditna opterećenja pojedinih iznajmljivača
To je posebno “opasno” za iznajmljivače koji su digli kredite kako bi kupili ili obnovili turističku nekretninu. Npr. mali iznajmljivač koji je prije nekoliko godina digao kredit u iznosu od cca 100.000 eura na rok od 15 godina kako bi kupio nekakav dvosobni apartman od 60-ak kvadrata, trenutno otplaćuje oko 5500 kn mjesečnog anuiteta.
On je možda optimistično vjerovao da će turistički bum trajati zauvijek te da će se horde turista u sve većem broju neprestano slijevati na našu obalu. I s jedne strane bio je u pravu, no nije računao na to da će broj apartmana rasti puno većom stopom od broja turista. Stoga se on danas nalazi u problemu.
Umjesto predviđenih 80-ak dana lipnja, srpnja i kolovoza, svoj apartman u stanju je popuniti “svega” 50-ak dana. Umjesto 80 eura po danu, zbog pritiska konkurencije smanjio je cijenu na 60 eura. I tako će nadolazeće sezone umjesto planiranih 6400 eura odnosno oko 47.000 kn, zaraditi 3000 eura, odnosno oko 22.000 kn.
Još kad se od te zarade odbije povećani porez za iznajmljivače, koji je s novim Zakonom povećan i do 150%, naš iznajmljivač koji je kreditno opterećen nalazi se u velikim problemima. Ogromne mjesečne rate redovito dolaze na naplatu, a njegov se plan o brzoj i lakoj sezonskoj zaradi izjalovio. Već je počeo razmišljati kome, kako i po kojoj cijeni da proda apartman kako bi izvukao iz grdnih novčanih problema.
Prepustiti posao profesionalcima
Kako bi netko bio uspješan u biznisu u kojem posluje, potrebno je da ima odgovarajuća znanja i vještine. Svijet je sve složeniji, pogotovo u tehnološkom smislu. Da bi se ostvarila dobra zarada ili uspjeh, nužno je posvetiti se cilju, ići ukorak s tehnologijom i primijeniti optimalne menadžerske strategije. Naravno, mnogi iznajmljivači to nisu u stanju. Zapravo, postoji velik broj iznajmljivača koji čak ne znaju postaviti oglas na Booking.com ili neku drugu platformu. Jer i to zahtijeva određeni stupanj digitalne pismenosti: registraciju, prijavu, unos podataka, slika itd.
S druge strane, ti isti iznajmljivači koji nisu na Bookingu ili preko njega ostvaruju loše rezultate, ponekad tvrdoglavo odbijaju suradnju s turističkim agencijama jer smatraju da uzimaju puno provizije. I tako postoji nemali broj apartmana koji tijekom sezone većim ili manjim dijelom zjape prazni.
Ako vam iznajmljivanje apartmana ide loše ili nikako, to je jasan znak da nešto ne radite dobro. Neke stvari trebate promijeniti. Radite, probajte nove strategije i taktike sve dok se ne pojave bolji rezultati. Nemojte odustajati. Nikad nemojte odustati, čak i ako vam se čini da je sve beznadno i da ne možete ostvariti uspjeh. Ustrajnost je najbolja kvaliteta uspješnih ljudi.
Postavili ste oglas na neku digitalnu platformu za iznajmljivanje? Ako želite kvalitetan prijevod svog oglasa na strane jezike koji će privući pažnju potencijalnih gostiju, odlučite se za stručne prevoditeljske usluge odnosno kontaktirajte prevoditeljske agencije.
Iznajmljujete vilu ili kuću za odmor? U tom slučaju vam je potrebna i izrada web stranica koja će prezentirati vašu smještajnu ponudu i gostima dočarati sve ljepote i prednosti vaše vile ili kuće za odmor. Zapravo, svaki ozbiljniji iznajmljivač ima web stranicu koja mu služi kao odlična digitalna reklama, a još ako je u to uključena SEO optimizacija po ključnim riječima kako bi vas Google bolje pozicionirao, rezultati zbilja mogu biti sjajni.
A možda vam je ipak naprosto dosta svega. Oglašavanja, gostiju, upita, rezervacija, dočeka, čišćenja i svega ostalog što prati “karijeru” iznajmljivača. No ni u tom slučaju ne morate odustati. Postoji jednostavno rješenje. Zašto ne biste sve prepustili u ruke turističkoj agenciji? Da, zbilja postoje neke turističke agencije koje uzimaju visoke provizije – u nekim slučajevima i preko 50% – na svoje usluge. No postoje i odlične turističke agencije s kojima se zbilja isplati surađivati.
Preporučujemo: Internet u apartmanima: kvalitetan Wi-Fi kao preduvjet za zadovoljne goste
Preporučujemo: 38 zlatnih savjeta za uspješno iznajmljivanje apartmana
Preporučujemo: Kakvih se gostiju trebate čuvati
Takva je npr. turistička agencija Anna Tours. Ova turistička agencija posluje s vrlo prihvatljivim provizijama, a vi se zauzvrat možete riješiti “muke” oko iznajmljivanja i ostvariti odličnu popunjenost po sezoni. Anna Tours je na tržištu prisutna već 20 godina i zna kako dovesti goste. A ako je vaš apartman dobrim dijelom sezone prazan, zašto biste propuštali zaradu kad ionako nemate što za izgubiti?