Prošle je godine hrvatski turistički sektor ostvario rast noćenja od čak 9 posto, a ove se godine očekuje rekordnih 80 milijuna noćenja. Hrvatski iznajmljivači apartmana, vila i kuća za odmor, kojih ima negdje oko 80.000, mogu biti zadovoljni najavama uspješnosti ovogodišnje turističke sezone te će velik broj njih zacijelo ostvariti više-manje dobru popunjenost.
Ipak, iznajmljivači bi trebali biti svjesni da novi trendovi u turizmu te sve veća konkurencija u vidu povećane ponude donosi izazove kojima se trebaju prilagoditi. Prije svega, iznajmljivači se trebaju kvalitetno pripremiti za svaku nadolazeću turističku sezonu jer više nije dovoljno samo promijeniti posteljinu i provjetriti apartman. Treba neprestano podizati kvalitetu smještaja i ponude, ulagati u opremanje i renoviranje apartmana, a iznajmljivači koji nude više apartmana te žele poboljšati popunjenost trebali bi razmisliti i o gradnji bazena. Bazen povećava popunjenost smještajnog objekta u prosjeku za 30%, a tu su i državni poticaji za gradnju.
Također, jako je važno da gostima nudite besplatan i neograničen internet jer to danas nikako nije dodatan sadržaj već standard u ponudi, jednako kao i klima-uređaji te satelitska televizija.
Bez obzira na sjajne prošlogodišnje brojke i ovogodišnje najave, mnogi se iznajmljivači žale da je iznajmljivanje apartmana težak posao jer je na tržištu sve veći broj apartmana, a zarada polako opada. Mnogi razmišljaju o gradnji manjih obiteljskih hotela kao što je to danas popularno u primjerice Italiji, jer dok soba u hotelu košta oko 200 eura / dan, apartmani se iznajmljuju već za 60-ak eura, pa i manje.
Osim toga iznajmljivači trebaju znati kako privući goste, kako se oglašavati i gdje, te kako komunicirati s gostima koji su najčešće stranci. Puno je manjih i većih obveza i poslova koji se tiču iznajmljivanja apartmana i mnogi za to nemaju vremena, a ni znanja, a da toga nisu ni svjesni. U slučaju da ne želite samostalno iznajmljivati apartmane i voditi brigu o svemu, a ipak želite imati zaradu i dobru popunjenost, najbolja opcija vam je iznajmljivanje apartmana preko agencije.
Pomalo je smiješno što se brojni iznajmljivači žale kako im je popunjenost loša te da ne mogu privući goste, dok istovremeno ne pričaju ni jedan strani jezik te se jako loše snalaze u digitalnom marketingu, web-okruženju te općenito radu s internetom i računalima. Ozbiljni iznajmljivači neće se slati babe i stričeve na cestu s natpisom “Zimmer frei” te kupiti goste u prolazu. Naravno da će u takvim okolnostima popunjenost apartmana biti slaba ili loša jer kanali prodaje u turizmu danas su gotovo potpuno digitalizirani, a malo tko je od naših iznajmljivača marketinški e-guru i poliglot. Dok se mnogi iznajmljivači drže mišljenja da će im agencija “nabiti” proviziju i da sve mogu sami, sobe i apartmani im velik broj dana stoje prazni i neiskorišteni, bez obzira na sve veći broj stranih gostiju koji dolaze u Hrvatsku.
Ako nemate dobru popunjenost apartmana, sasvim sigurno nešto ne radite dobro jer gostiju je u Hrvatskoj svake godine sve više.