Hrvatski turizam već niz godina napreduje, kako prema broju gostiju tako i prema broju novih smještajnih kapaciteta. Tom rastu ide u prilog i činjenica da je 2019. godine kategorizirano 56 novih hotela, kampova i marina. Od tog broja bilo je ukupno 43 nova hotela s 3948 kreveta. Osim toga 26 hotela povećalo je kapacitete odnosno kategoriju.
PROČITAJTE: Kako steći stalne goste
PROČITAJTE: Prednosti iznajmljivanja preko turističke agencije
PROČITAJTE: Koliko košta gradnja apartmana na moru
Većina objekata kategorizirana je najvišim standardima kvalitete od 4 i 5 zvjezdica, što upućuje na to da će se Hrvatska i dalje turistički pozicionirati kao destinacija s visokom kvalitetom smještaja i ponude.
Najveći broj novih hotela kategoriziran je u Splitsko-dalmatinskoj županiji – njih 13, potom u Primorsko-goranskoj županiji (6), Gradu Zagrebu (6) te u Istarskoj županiji (5).
Trend porasta hotelskih kapaciteta
Što sve ovo znači za iznajmljivače apartmana? Prije svega zadnjih par godina vidljiv je trend porasta hotelskih kapaciteta. Povećanjem hotelske ponude bit će još izraženija konkurencija na turističkom tržištu, odnosno vodit će se borba za svakog gosta jer porast kapaciteta ne prati i porast većeg broja dolazaka gostiju (na godišnjoj razini oko 6%).
Hoteli su konkurencija iznajmljivačima apartmana iz razloga što nude neke prednosti poput čišćenja soba od strane hotelskog osoblja, potpuniju uslugu, više dodatnih sadržaja (bazen, teretana, wellness i sl.) itd.
S druge strane iznajmljivači apartmana obično nude povoljniji smještaj od hotelskog, mogu individualno pristupiti svakom gostu te mu biti na usluzi i pomoći, savjetovati ga oko lokacija vrijednih posjeta i sl.
Kvalitetom apartmana do više gostiju
Među velikim brojem apartmana u prednosti će na tržištu biti oni čiji su vlasnici uložili u kvalitetno opremanje i dizajn interijera (kao i u fotografije koje dočaravaju isto), potom domaćini koji govore pokoji strani jezik te su ljubazni i strpljivi u komunikaciji s gostima.
Prošla turistička sezona unatoč nekim prvotnim najavama i bojaznima nije razočarala, a nema razloga da i iduća sezona ne bude uspješna za brojne iznajmljivače apartmana.
Da bi se to ostvarilo, iznajmljivači već sada trebaju početi planirati što učiniti kako bi se unaprijedili ponudu i bili što konkurentniji na tržištu.
Ne mora to nužno biti neko značajno ulaganje; ponekad je dovoljno pokoji stariji komad namještaja zamijeniti novim, dodati neke dekorativne elemente poput slika, ogledala, zidnog sata, kupiti nove prekrivače, set za kavu i sl.
Ako uređenju apartmana pristupite sa stilom, poboljšanja će se svakako vidjeti, bez obzira hoćete li uložiti više ili manje novaca.