„Lako je njemu – taj ne radi ništa, leži kući i živi od apartmana“, česta je uzrečica koju ćete čuti od većine ljudi koji se nikada nisu susreli s iznajmljivanjem smještaja. Čak i mali privatni iznajmljivač s tek jednom sobom u ponudi zna da je to itekako daleko od istine.
Iznajmljivati smještaj ne znači samo naplatiti noćenja, spremiti novac u džep, otići na plažu, trošiti na kave i ne raditi apsolutno ništa. Kad bi to zaista bilo tako, svatko bi se bavio ovom djelatnošću.
Upravo iz razloga što su se mnogi iznajmljivači susreli s raznim obavezama, problemima i poteškoćama koje sa sobom nosi ovaj tip poslovanja, porastao je interes za prepuštanjem kompletne organizacije i brige oko apartmana trećoj strani, odnosno tvrtkama koje se bave upravljanjem smještaja.
Premda zvuči kao odlična solucija koja će vam zaista donijeti zaradu bez da prstom mrdnete, je li to uistinu tako? Sasvim je logično da ovako veliku odgovornost nitko neće preuzeti na sebe za sitan iznos zbog čega se postavlja pitanje – hoće li se ovakva suradnja isplatiti?
Najzainteresiraniji novopečeni iznajmljivači i stranci
I dok je uvriježeno mišljenje kako se za ovakve usluge uglavnom odlučuju osobe koje ne „barataju“ dobro stranim jezicima, ne poznaju računalne tehnologije ili jednostavno nemaju kompetencije za bavljenje ovom djelatnošću, to ipak nije tako.
Sve se veći broj iznajmljivača odlučuje za ovaj vid suradnje prvenstveno radi vlastitog mira, privatnosti te manjeg opterećenja i stresa.
Mnogi iznajmljivači koji su u ovom poslu godinama uglavnom su se uhodali u njegovu rutinu te u pravilu ne posežu za ovakvim rješenjima premda bi možda bilo za očekivati da zbog dugogodišnjeg rada, umora i zasićenja upravo stari iznajmljivači budu klijenti ovim agencijama.
Baš suprotno, osobe koje se tek kreću baviti iznajmljivanjem smještaja, sve češće odabiru agencije kojima prepuštaju čitav posao. Jedan od osnovnih razloga je početni strah koji obuhvaća sva ona pitanja kao što su „Koji je prvi korak? Što dalje? Kako komunicirati s gostima? Kako ih dočekati?“ itd. Kako ne bi razbijali glavu s cijelim procesom i gubili vrijeme na educiranje, informiranje i snalaženje u pojedinim situacijama, idu linijom manjeg otpora i odlučuju se za suradnju s agencijama.
S druge strane, tu su i stranci koji kupuju nekretnine na našim područjima kako bi ih iznajmljivali te je njima ovakvo partnerstvo možda i najbolje moguće rješenje.
Od vođenja rezervacija preko dočeka gostiju do čišćenja
Kada kažemo kompletna briga oko smještaja, onda to zaista i mislimo. Tvrtke koje preuzmu posao iznajmljivača obično rade, u većoj ili manjoj mjeri, ono što bi iznajmljivač trebao raditi.
To uključuje komunikaciju s gostima, dostupnost te podršku 24 sata na dan, evidentiranje svih rezervacija i vođenje kalendara, praćenje rezultata, doček gostiju, predaju ključeva, naplatu, odjavu gostiju, pospremanje i čišćenje apartmana, a ovisno o željama iznajmljivača ove agencije čak mogu obaviti i profesionalno fotografiranje smještaja.
Također, u dogovoru s iznajmljivačem agencija može preuzeti i brigu o optimalnom upravljanju cijenama što za vas može značiti uspješniju sezonu ako ste odabrali pravog, iskusnog i educiranog partnera.
Kompromis i dogovaranje
Iako je iznajmljivač taj prema čijim bi se željama, uvjetima i zahtjevima trebala realizirati zadovoljavajuća ponuda, ipak bi prilikom suradnje s agencijom i cjelokupnog procesa, i jedna i druga strana trebale biti otvorene za promjene.
Što to znači?
Agencija bi trebala predlagati rješenja koja će rezultirati boljim ishodima, po potrebi i u dogovoru s iznajmljivačem uvoditi dodatne usluge te poticati redovita ulaganja od strane vlasnika smještaja.
Iznajmljivač bi pak trebao biti svjestan nužnih ulaganja, unaprjeđenja usluge te imati razumijevanja za sve agencijske prijedloge te ih pokušati ostvariti ako je, naravno, u mogućnosti.
Je li suradnja s agencijama isplativa?
Kada suradnja s agencijama ne bi uopće bila isplativa, onda se za nju nitko ne bi ni odlučio, zar ne? Samim time što je interes za tzv. „property managementom“ naglo porastao, postaje jasno da od ovakve suradnje ipak postoji nekakva korist.
No ne morate brzati s odlukom. Dobro razmislite bavite li se iznajmljivanjem smještaja kao djelatnošću koja vam popravlja kućni budžet i donosi dodatnu zaradu ili vam je ovo glavni izvor prihoda. U slučaju da se iznajmljivanjem bavite i želite baviti kao jedinim poslom zahvaljujući kojem ćete zaraditi pristojnu mjesečnu „plaću“, naš je savjet da zasučete rukave i preuzmete sve obveze na sebe. Iznimka su oni iznajmljivači koji imaju veliki broj apartmana i smještajnih jedinica kojima bi partnerstvo s agencijama ipak moglo biti vrlo korisno.
PROČITAJTE: Iznajmljivači apartmana: od malog početka do velikog uspjeha
PROČITAJTE: Puno za prazno
PROČITAJTE: 10 razloga zašto surađivati s turističkom agencijom
Ako vam je pak iznajmljivanje apartmana svojevrstan “side job”, odnosno već imate stalni posao, ali i brojne druge, npr. obiteljske, obveze, onda je suradnja s agencijom svakako isplativa jer će vam omogućiti više vremena i smanjiti opterećenje i stres kroz ionako obvezama prenatrpane dane.
Naime, mnogi iznajmljivači uvide da proces iznajmljivanja uopće nije ni jednostavan ni lak, te da nemaju dovoljno slobode, mira, odmora i trenutaka za sebe. A to je ono što nikakav novac na svijetu ne može zamijeniti.