Sasvim je razumljivo da svaki iznajmljivač želi ostvariti što veće prihode, po mogućnosti bez posrednika i dodatnih troškova. No jedno je želja, a drugo je realnost. Čak i u idealnim uvjetima, danas je iznimno teško postaviti određeni proizvod ili uslugu na tržište bez kvalitetnog posrednika. Hoćete li se odlučiti za samostalno iznajmljivanje, neku aplikaciju, portal ili pak turističku agenciju ovisi isključivo o vama. Ono čemu ćemo posvetiti pažnju u nastavku su prednosti suradnje s kvalitetnom turističkom agencijom nad samostalnim angažmanom, a na vama je da procijenite što vam se u konačnici više isplati.
PROČITAJTE: Što sve treba imati u apartmanu
PROČITAJTE: Privatni iznajmljivači i izdavanje računa
PROČITAJTE: Kompletan vodič za iznajmljivanje apartmana
Nedostaci samostalnog oglašavanja
U želji da ne potroše novac na posrednika, brojni iznajmljivači isprva nisu ni svjesni koliku pogrešku zapravo rade. Najveća mana samostalnog oglašavanja je upravo ono što biste željeli izbjeći – veliki troškovi. Osim što je potrebno uložiti u kvalitetnu promociju, morat ćete se i neprestano educirati kako biste mogli pratiti najaktualnije trendove u oglašavanju.
Osim financijskih troškova, samostalno traženje gostiju iziskuje i puno vremena. Potrebno se pažljivo i detaljno informirati o najboljoj soluciji te redovito pratiti i kontrolirati uspješnost odabrane promotivne kampanje i nastalih troškova.
Samostalno iznajmljivanje – zaboravite na slobodno vrijeme!
Odlučite li se za samostalno iznajmljivanje, imajte na umu da to ne znači samo iznajmiti apartman gostu i tu završiti posao. Kompletna procedura prije dolaska gosta, za vrijeme njegova boravka i nakon odlaska je itekako kompleksna, pa čak i naporna. Odlučite li obavljati sve te aktivnosti sami, morate biti svjesni da se možete oprostiti od slobodnog vremena.
Čak i da samostalno oglašavanje bude uspješno i pronađete gosta, to je tek početak. Zatim slijedi korespondencija, odnosno komunikacija s potencijalnim gostom. Uvijek morate biti spremni na to da gost možda ne govori engleski te da inzistira da razgovarate isključivo na njegovom materinjem jeziku. Ako je riječ o svjetskim jezicima poput njemačkog i talijanskog, možda uspijete nešto razumjeti i dogovoriti, no što ako gost govori norveški ili pak češki? To je jedna od situacija u kojoj bi vam pomoć stručnog djelatnika turističke agencije itekako značila.
Jeste li razmišljali o dočeku gostiju? Postoje gosti koji od vas mogu tražiti da im organizirate prijevoz od zračne luke do smještajnog objekta. Nakon što stignu, na vama je da im pripremite toplu dobrodošlicu, upoznate ih sa smještajem, okolnim plažama, restoranima, trgovinama, događanjima itd.
Za vrijeme njihova boravka u vašem apartmanu, očekujte pozive u svako doba dana, pa i noći. U slučaju nekih problema ili kvarova, gost će kontaktirati vas, što je sasvim razumljivo. Vi tada morate ostaviti sve što ste u tom trenutku radili i posvetiti se gostu.
Nakon što gost ode, slijedi temeljito čišćenje apartmana. Apartman možete očistiti i sami, no to ponovno iziskuje puno vremena i truda, a ako vam sljedeći gost dolazi za nekoliko sati, situacija postaje još stresnija. Naravno, uvijek možete pozvati agenciju za čišćenje, no tada ćete morati izdvojiti određenu svotu novca, tako da san o “čistoj zaradi” ponovno pada u vodu.
Prednosti oglašavanja preko turističke agencije
Kad je riječ o oglašavanju, glavna prednost suradnje s turističkom agencijom je bolja izloženost smještaja većem broju potencijalnih gostiju. Kvalitetne i pouzdane turističke agencije zaista puno ulažu u online oglašavanje zbog čega postižu bolju rangiranost u tražilicama nego što bi to jedan privatni iznajmljivač uspio postići samostalno.
Uzmimo za primjer iznajmljivača koji oglašava smještaj na svojoj web stranici, ali i preko agencije. Uglavnom je lakše i jednostavnije do tog smještaja doći putem agencije, odnosno njihove web stranice, nego direktno preko stranice iznajmljivača.
Između ostalog, odlučite li sve staviti na papir i zbrojiti, doći ćete do zaključka da je agencijska provizija znatno isplativija od samostalnog oglašavanja, a dovest će vam i veći broj gostiju.
Čak i ako se oglašavate preko, primjerice, Booking.com, osim što ćete platiti proviziju u iznosu negdje od 15 do 18%, na tu proviziju također trebate državi platiti PDV. Uzmimo na primjer da iznajmljujete jedan apartman od 60 m2. Prosječna cijena dnevnog najma je 70 eura, a po sezoni ostvarite prosječnu popunjenost od 60 dana. Vaša zarada je oko 30.000 kn godišnje, od čega Bookingu na proviziju odlazi oko 5000 kn. PDV na tu proviziju je još 1350 kn, što znači da preko Bookinga plaćate proviziju, a opet svu komunikaciju s gostima i sve dodatne poslove oko iznajmljivanja morate obavljati sami.
Drugim riječima, ne postoji model po kojem ne morate ništa nikome platiti, a turisti će vam navođeni nekim čarobnim štapićem pokucati na vrata. Štoviše, čini se da najveću proviziju uzima zapravo Booking jer osim što ćete platiti proviziju, imate dodatnu obvezu još platiti i PDV na tu proviziju (za mnoge je iznajmljivače plaćanje PDV-a vrlo neugodno iskustvo jer se po prvi put ozbiljnije susreću s domaćom birokracijom i zamršenim propisima). Osim toga Booking za vas neće vršiti nikakvu posebnu komunikaciju s gostima.
Prednosti iznajmljivanja preko turističke agencije
Dogovorite li suradnju s turističkom agencijom, znajte da ste sebi maksimalno olakšali proces iznajmljivanja. Sav posao od oglašavanja, privlačenja gostiju, korespondencije, pregovaranja, dogovaranja, plaćanja, pa čak i čišćenja smještaja te rješavanje poteškoća i problema mogu obaviti stručni djelatnici turističke agencije.
Odlučite li ostvariti suradnju s nekom kvalitetnom i pouzdanom agencijom kao što je turistička agencija Anna Tours koja ima jednu od najnižih provizija na turističkom tržištu te stručne i educirane djelatnike s izvrsnim poznavanjem stranih jezika, za vas će iznajmljivanje smještaja biti odlično iskustvo, kao i odličan izvor dodatne zarade.
Agencija će tu za gosta biti 24 sata dnevno, pa se vi nećete morati brinuti o iznenadnim pozivima i eventualnim problemima koje gost ima. Ovisno o dogovoru s vama, agencija može organizirati i doček gostiju. Budući da djelatnici agencije govore mnoge strane jezike, komunikacija s gostima će biti jednostavnija i uspješnija.
Nećete morati brinuti ni o čišćenju nakon odlaska jedne skupine gostiju ako se tako dogovorite. Agencija se može pobrinuti da apartman bude potpuno čist i uredan prije dolaska sljedećeg gosta.
Također, gosti često preferiraju rezervacije smještaja putem agencija zbog vlastite sigurnosti jer uglavnom vjeruju da agencije jamče točnost podataka, vjerodostojnost objavljenih fotografija i slično. Agencije su tu i da zaštite vas kao iznajmljivača. U slučaju nezgoda i šteta, izbjeći ćete konflikte i neugodnosti s gostima, jer ovisno o uvjetima i dogovoru, agencija može refundirati manje troškove ili tražiti depozit od gostiju.
Još neke od brojnih prednosti suradnje s turističkom agencijom su i sigurne uplate, bolja popunjenost apartmana van glavne sezone kao i efikasnije popunjavanje “rupa” u sezoni.
Odabirom kvalitetnog partnera, izbjeći ćete velike troškove koje biste imali kao samostalni iznajmljivač, ali i uštedjeti dragocjeno vrijeme. Zašto biste se opterećivali oglašavanjem, zahtjevnom komunikacijom s gostima i čišćenjem apartmana? Sav posao prepustite stručnjacima, a vi za to vrijeme bezbrižno uživajte i radite ono što volite!