Dok su se nekada odmori planirali po nekoliko mjeseci unaprijed, moderni turizam donio je preokret kada su u pitanju rezervacije letova i smještaja.
Životi su postali užurbaniji i dinamičniji, pa se stoga mnogi odlučuju na rezervacije u zadnji tren. Taj se problem ponajviše očituje u destinacijama koje gosti biraju za ljetni odmor. Budući da svatko na ljetovanje odlazi zbog sunca i mora, najprije se čekaju dobre vremenske prognoze, pa se tek onda rezervira smještaj.
Preporučujemo: Autohotni hrvatski suveniri
Preporučujemo: 10 odličnih savjeta za uređenje apartmana
Preporučujemo: Iznajmljivanje apartmana rodbini
Polovina petog mjeseca, tek poneka ili nijedna rezervacija dovoljan su razlog da svakog iznajmljivača već polako počne hvatati panika. No, ne očajavajte.
Uzmete li u obzir prethodno spomenutu činjenicu o gostima koji čekaju ‘5 do 12’ za rezervaciju, panike ne bi trebalo biti. Ipak, nemojte samo sjediti i čekati da se dogodi čudo. Postoje neke stvari koje možete učiniti i promijeniti kako biste popravili trenutnu situaciju. Donosimo vam nekoliko savjeta za popunjavanje “rupa” i uspješnu sezonu 2019.
Poboljšajte promociju
Kako biste napravili brz, jednostavan i učinkovit marketinški plan za ovu sezonu, najbolje rješenje je usporedba s prošlogodišnjim rezultatima.
Gdje, kako, kada i na koji način ste se oglašavali prethodnu godinu? Koja vam je vrsta oglašavanja donijela najviše uspjeha, a koja najmanje? To su pitanja na koja samo vi možete dati odgovore i na temelju toga odbaciti sve stranice koje se nisu pokazale učinkovitima, a prednost dati onim stranicama na kojima su ulaganja urodila plodom.
Primjerice, ako vam je neka X stranica prošle godine ostvarila veliki broj rezervacija, dok je neka Y stranica donijela tek jedan do dva upita, neka vaša ulaganja idu isključivo u X stranicu.
Ponekad je bolje biti oglašavan na samo jednoj do dvije kvalitetne stranice, nego uložiti sitne iznose u 15 loših stranica. Odabir kvalitetne stranice za oglašavanje može vam donijeti neočekivano i pozitivno iznenađenje u posljednjem trenutku kad ste već sami prognozirali katastrofalnu sezonu.
Prilagodite cijene potražnji
Kraj lipnja i prva polovica srpnja su idealni za prilagođavanje cijena domaćim gostima jer tada djeca hrvatskih škola imaju praznike za razliku od većine europskih zemalja. Niže cijene možete oglasiti kao ‘akciju’ ili ‘popust’, a upravo su popusti jedan od najboljih alata za popunjavanje “rupa” u što kraćem roku.
Naravno, to ne znači da trebate umanjiti vrijednost svog smještaja zauvijek. Gosti su svjesni kako su svaki popust i sniženje vremenski ograničeni. Baš kao što će jednom kupiti sunčane naočale po akcijskoj cijeni, drugi put će ih morati platiti po redovnoj cijeni što je sasvim u redu.
‘Last minute’ ponude kao i akcijske cijene općenito mogu biti spas za svakog iznajmljivača. Za termine koje ne uspijete popuniti na uobičajen način, poslužite se ovom metodom.
Ako se oglašavate preko web-stranica za oglašavanje, preporuka je izabrati stranice koje omogućuju izdvojenost i odličnu vidljivost ‘last minute’ i akcijskih ponuda. Za objavu popusta svakako upotrijebite i društvene mreže kao i newslettere.
Povećajte aktivnost na društvenim mrežama
Budite prisutni tamo gdje vaši gosti provode slobodno vrijeme. Nažalost, ili u ovom slučaju na sreću, ljudi slobodno vrijeme sve više provode na društvenim mrežama, a sve manje u parku. No to je već neka druga priča.
Upravo iz razloga što gotovo ne postoji osoba na ovom svijetu koja se ne koristi nekom društvenom mrežom, vi biste kao iznajmljivač, trebali izdvojiti svega pola sata dnevno za promociju na društvenim mrežama.
Redovito objavljivanje i ažuriranje oglasa smještajne ponude na društvenim mrežama ostvarit će i bolju vidljivost na internetskim tražilicama.
Imajte na umu da vam upravo Facebook i Instagram, ali i ostale mreže poput Twittera, Pinteresta i Youtubea mogu ostvariti nevjerojatne rezultate. Ne podcjenjujte njihovu važnost već se uhvatite posla, radite na kvalitetnim i zanimljivim objavama, napravite dobar plan, budite redoviti u objavljivanju i već za dva tjedna situacija može biti u potpunosti drugačija.
Nije nužno objavljivati samo smještaj. Svaki dan, uz objavu smještajne ponude, podijelite i fotografije destinacije, informacije o događanjima u vašem gradu ili zanimljivostima mjesta. Na taj način možete privući publiku kojoj možda nije primarni interes smještaj, ali vas može preporučiti prijateljima i poznanicima koji su u potrazi za smještajem u vašoj destinaciji.
Važno je misliti na svaki detalj, poboljšati vidljivost i ono najvažnije izgraditi brend. Premda vam se čini kako je sezona preblizu za ostvariti uspjeh na društvenim mrežama, još uvijek imate i više nego dovoljno vremena ako ga iskoristite na pravi način.
Šaljite newslettere starim, ali i potencijalnim gostima
Jedan od najboljih alata za promociju apartmana u posljednjem trenu je slanje newslettera. Svoje stare goste obavijestite o preuređenju apartmana, uvođenju novih dodataka (pa makar se radilo o sitnicama poput aparata za kavu), ponudite im popust za lojalnost ili pak u cijenu uključite i nekakav izlet, večeru ili bilo koju drugu aktivnost u vašem mjestu.
Na taj način, vaši stari gosti će steći dojam da vam je zaista stalo i možda se odlučiti ponovno za dolazak u vaš apartman.
Svim korisnicima koji su prijavljeni za primanje newslettera na vašoj stranici, također možete poslati newsletter s izvrsnim ponudama koje će ih potaknuti da postanu vaši gosti ovoga ljeta.
Gosti uglavnom vole newslettere jer su nekako osobniji i prisniji od klasičnih ponuda koje su objavljene javno. Možete ih izraditi i sami ili prepustiti dizajn u ruke stručnjaka za marketing koji će najbolje znati koje riječi i fotografije odabrati za što primamljiviju ponudu.
Odaberite pravo vrijeme za slanje newslettera
Premda će vam se ovaj savjet činiti pomalo čudnim, dosadašnja iskustva su pokazala da je ipak vrjedniji nego što se čini.
Pošaljite isti newsletter u utorak i nedjelju, a ishod će u 90% slučajeva biti drugačiji.
Po nekakvoj procjeni, korisnici newslettere uglavnom otvaraju utorkom, srijedom i četvrtkom do poslijepodnevnih sati, dok ih vikendom gotovo pa nitko ne otvara. Ponedjeljak je rezerviran za povratak na posao i rješavanje obaveza, dok je petak namijenjen za završavanje svega onoga što je ostalo od početka tjedna.
Nadamo se da ćete uz naše savjete i pokoju vlastitu ideju uspješno otvoriti i zaključiti turističku sezonu 2019. Ako se pak ne želite aktivno baviti promocijom jer možda nemate vremena, volje ni iskustva, možete sve to prepustiti turističkoj agenciji Anna Tours uz nisku proviziju i dokazano visoku uspješnost u punjenju apartmana!