Danas se sve više govori o produljenju turističke sezone jer je jasno da nakon tri mjeseca ljeta tijekom kojih su smještajni kapaciteti iznajmljivača uglavnom popunjeni, ostatak vremena apartmani, vile i kuće za odmor uglavnom zjape prazni. Doista, san je svakog iznajmljivača što više produljiti turističku sezonu odnosno periode tijekom kojih će vaš smještaj biti bukiran i popunjen gostima. Da bi se to dogodilo, prije svega trebate izaći iz tradicionalnog mentalnog okvira i starog načina razmišljanja koji takvo što smatra nemogućim.
“Zašto bi gosti došli tijekom jeseni, zime, pa čak i proljeća, kad tada nema dovoljno sunca i ne mogu se kupati…”, najčešće glasi misao u umovima iznajmljivača od kojih su mnogi sretni ako imaju dobru popunjenost tijekom glavna tri mjeseca sezone. Za preostalo vrijeme većina niti ne pomišlja da je moguće imati dobru popunjenost uz solidne cijene…
Ipak, stvari se na turističkom tržištu iz godine u godinu mijenjaju. Dovoljno je vidjeti kako su se u npr. dalmatinskom zaleđu, kilometrima daleko od mora, počele graditi luksuzne vile i kuće za odmor koje imaju odličnu popunjenost. Samo u Imotskoj krajini procjenjuje se da ima oko 300 luksuznih kuća za odmor… U početku su se tim iznajmljivačima susjedi smijali te su ih gledali s podsmijehom, no sad je svima jasno da je riječ o odličnoj investiciji koja će vrlo brzo donijeti povrat uloženih sredstava te zaradu.
Povećati interes gostiju novim sadržajima
Ako ste iznajmljivač te već imate apartmane ili kuću za odmor, sigurno ste se već zapitali kako produljiti sezonu i povećati popunjenost? Prije svega, trebali biste razmisliti o gradnji bazena, ako ga već nemate. O toj smo temi već pisali, te je dokazano da izgradnja bazena za goste povećava popunjenost u prosjeku za 30%. Pogotovo kad je riječ od predsezoni i posezoni, bazen će vam odlično poslužiti da privučete one goste koji nisu isključivo ovisni o ljetu i nisu fokusirani na ljetne mjesece.
Cikloturizam je također jedan od popularnih, a relativno jeftinih načina kojima možete obogatiti svoju ponudu. Iako mnogi turisti svoje bicikle dovoze svojim automobilima, još je veći broj onih koji se time ne žele “gnjaviti” ili pak putuju zrakoplovom, stoga je za njih mogućnost posudbe ili najma bicikla odlična stvar. Bez obzira na to hoćete li naplaćivati korištenje bicikala ili ćete ih besplatno davati na korištenje, sigurno je da će takve mogućnosti dodatno obogatiti vašu turističku ponudu i podići joj vrijednost. Imajte na umu da većina ljubitelja bicikliranja putuje upravo u predsezoni i posezoni kada su na cestama manje gužve.
Osim bazenom i biciklima, svoju ponudu možete obogatiti i dodatnim sadržajima: npr. kajacima, opremom za ronjenje, daskama za surfanje…
Egzotika agroturizma
Mnogim gostima, pogotovo onima iz razvijenih zemalja i urbanih sredina, prava je egzotika vidjeti domaćina ili mjesnog žitelja pri obavljanju nekih od poljodjelskih poslova. Mnogi su turisti čak i spremni platiti kako bi sudjelovali u branju grožđa, vađenju krumpira, sadnji povrća. Ono što nama izgleda svakodnevno i uobičajeno, za mnoge je goste, pogotovo iz velikih gradova, neobično, zanimljivo, pa čak i smirujuće. Stoga mnogi iznajmljivači koji imaju polja i vrtove nerijetko svoje goste pozivaju da zajedno s njima sudjeluju u poljodjelskim poslovima, što ovi oduševljeno prihvaćaju. Mnogi se bogati gosti redovito vraćaju svojim domaćinima samo kako bi ponovno imali priliku ubrati ili zasaditi nešto u polju… Na takve ljude boravak u prirodi, fizički rad i jednostavan način života naprosto djeluje opuštajuće.
Nitko vam ne može dati jedinstveni “recept” kako produljiti sezonu i obogatiti svoju turističku ponudu jer to ovisi o vašoj specifičnoj sredini, lokaciji te veličini, tipu i opremljenosti turističkog smještaja. Važno je samo da budete odvažni i pustite da ideje same dođu, te da djelujete u skladu s vašim originalnim zamislima. Jer ako stalno ne ulažete vrijeme i sredstva kako biste obogatili svoju turističku ponudu, preteći će vas domišljata konkurencija te ne samo da nećete produljiti sezonu, nego ćete s vremenom imati sve manje gostiju koji će odabirati maštovitije i bogatije ponude.