Najveća promjena u sektoru turizma u zadnjem desetljeću, nauštrb hotelske industrije, zasigurno je Airbnb, koji je usmjerio cijeli proces od oglašavanja do iznajmljivanja još u 2008. godini od kada je zabilježeno preko 500 milijuna dolazaka gostiju u preko 191 zemlji širom svijeta. S razvojem interneta i društvenih mreža, danas je iznimno lako saznati sve zadivljujuće doživljaje putovanja širom svijeta jer ljudi trenutačno dijele svoja iskustva odnosno medijske zapise.

PROČITAJTE: Što učiniti da imate zadovoljne goste i dobijete dobre recenzije
PROČITAJTE: Kako se nositi s prigovorima i negativnim recenzijama gostiju
PROČITAJTE: Kompletan vodič za iznajmljivače apartmana

Čini se da ih možemo vidjeti svuda te da iznajmljivanje apartmana nije ništa novo. Zapravo, još od 1800-ih godina ljudi su pronašli način da iznajmljuju svoje domove kako bi ostvarili neki dodatni prihod. No danas je konkurencija velika, a potražnja sve zahtjevnija.

Najam kuća za odmor i apartmana, pretpostavlja se, nadmašit će vrhunske hotele kroz sljedećih 10 do 15 godina, mijenjajući cjelokupno hotelijerstvo. Apartmani će izgledati vrlo slično kao što izgledaju današnji hoteli. Pod tim mislimo da će se više ulagati u dizajn interijera apartmana kao i kuća za odmor te u marketing.

Apartmanizacija će biti transformirana konsolidacijom, profesionalizacijom i sveprisutnošću. Doći će do više partnerstva između web-stranica za rezervacije smještaja, aviokompanija, rent a car-a, restorana, muzeja i drugih turističkih mjesta.

 

Povećana potražnja za apartmanima

Iznajmljivanje apartmana potaknut će i rast tvrtki koje se bave čišćenjem kućanstava i održavanjem. Kreativnost i iskustvo bit će izrazito važni, a apartmani s profesionalnim dizajnom interijera dominirat će tržištem. Iznajmljivanje apartmana u sklopu poslovnog putovanja postat će sve češća praksa, ali ne do točke gdje bi zamijenili hotele. Hoteli s prihvatljivim cijenama trebali bi i dalje imati veliki tržišni udio.

Pojavit će se manji broj dominantnih brendova koji će steći određeni udio na tržištu i to u više destinacija nudeći veću kvalitetu i pouzdanost putnicima, kao i vlasnicima apartmana, baš kao što je to slučaj u hotelskoj industriji koja se objedinila i profesionalizirala pod vodstvom vizionara poput, primjerice, Conrada Hiltona. Upravo to će cjelokupnu apartmanizaciju dovesti na jedan novi nivo, kojeg vlasnici apartmana trenutno možda čak ismijavaju ili im se čini nerealnim.

Pretpostavlja se da će putnici u sljedećem desetljeću rezervirati apartman s lakoćom i povjerenjem baš kao što su do sada rezervirali hotelsku sobu. Također, tržište će biti reguliranije jer će, recimo, popularne europske destinacije za odmor kao što su Barcelona i Berlin uvesti zabranu za privatne iznajmljivače koji nisu dobili licencu. Vjerujemo da neće proći puno vremena prije nego takav zakon dospije i u Hrvatsku.

Potražnja za apartmanima i kućama za odmor raste iz godine u godinu zbog neprekidnog porasta prekograničnih putovanja. Taj je rast naročito uočljiv kod osoba koje putuju samostalno. Rastući trend alternativnog smještaja naspram tipičnog hotelskog potaknuli su generacija Z i milenijalci zahtijevajući ponudu s više opcija i više lokacija koju hoteli nužno ne nude jer imaju tendenciju grupiranja u tradicionalnim turističkim zonama.

 

Podizanje ljestvice

Upotreba tehnologija kao što su umjetna inteligencija, turističku će industriju dodatno proširiti, a usluge iznajmljivanja apartmana bit će integrirane s mobilnim aplikacijama. Lokalizirane preporuke i doživljaji prilagođeni gostima pruženi putem tehnoloških platformi već sada omogućuju doživljavanje grada ili četvrti u kojoj se nalaze na jedan poseban način.

Lokalni poduzetnici koji su u mogućnosti iskoristiti svoje znanje o lokalnom području imat će odlične recenzije gostiju te će biti visoko rangirani na ljestvici pretraživanja određene platforme za iznajmljivanje. Pružajući gostima dodatne usluge, domaćini mogu stvoriti i nadmašiti očekivanja gosta. Ove usluge pružaju nadogradnju početne vrijednosti za iskustvo gosta, kao i dodatne prihode za domaćina.

Gosti koji imaju nešto više iskustva s tehnologijom već su naviknuli na jedinstveno, a vrlo jednostavno iskustvo gdje sve svoje zahtjeve, check in i check out obavljaju samo jednim klikom. Nadalje, nespretni postupci razmjene ključeva zamjenjuju se modernim podrškama prijave na šifru i pametnim zaključavanjem koji otklanjaju zabrinutost i čine cijeli proces manje stresnim.

Ključna prednost ovakvog načina prijave i odjave je maksimalna ušteda na vremenu jer biste inače izgubili sate na čekanje gostiju kako bi ste im predali ključ i prilikom odjave ga opet uzeli.

 

Budućnost apartmanizacije

Dakle, vjerujemo da će se veliki trendovi usredotočiti na pružanje iskustava u hotelskom stilu, ali u kućnom okruženju gdje će tehnologija igrati veliku ulogu. Pružanje lokalnih i personaliziranih iskustava gostima te usluga na zahtjev poboljšat će iskustvo gostima, a iznajmljivačima omogućiti da povećaju zaradu dodatnom prodajom.

PROČITAJTE: Što sve treba imati u apartmanu
PROČITAJTE: Privatni iznajmljivači i izdavanje računa
PROČITAJTE: 38 zlatnih savjeta za uspješno iznajmljivanje apartmana

Sofisticirana integracija sa pametnom bravom i pametnom kućnom tehnologijom, kao što su Alexa i Google Home, također će gostima pružiti mogućnost da boravak prilagode svom tipičnom kućnom okruženju, uključujući kontrolu temperature i Netflix.

Porastom potražnje za apartmanima, u čemu je najviše sudjelovao Airbnb, pokreće se jedan fleksibilniji način rada, života i putovanja, a industrija nastavlja reagirati inovativnim rješenjima kako bi zadovoljila novi val potražnje koji dolazi od nove generacije. Praćenje i poznavanje osnovnih trendova u ovom sektoru turizma pomoći će vam da ostanete konkurentni među ostalim iznajmljivačima.

iznajmljivanje apartmana

Napišite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here