Savršeno ste uredili svoj apartman, sadrži baš sve što bi jedan smještajni objekt trebao sadržavati i slobodno možete reći da je na svjetskom nivou, no vaš susjed sa svojim prosječnim apartmanom koji je izgledom i kvalitetom daleko od vašeg, posluje puno bolje i popunjen je gotovo čitavu sezonu.
Vašem susjedu gosti se vraćaju iz godine u godinu, zadovoljni su, ostavljaju visoke napojnice i hvale ga „na sva zvona“. Vi svoj apartman iznajmljujete, no ni približno dobro i uspješno kao on.
Preporučujemo: Kako odrediti optimalnu cijenu apartmana
Preporučujemo: Je li gostima bitan broj zvjezdica?
Preporučujemo: Kakvih se gostiju trebate čuvati
I naravno, muči vas pitanje – u čemu je kvaka? Što to on radi bolje od vas?
Ponekad nije sve u izgledu i opremljenosti smještaja. Uspješnost iznajmljivanja apartmana nerijetko se krije u njegovom domaćinu, a što je to zbog čega se gosti vraćaju svake sezone i na koji način upravo vi možete utjecati na to, otkrivamo u nastavku teksta.
Pokažite gostu da vam je stalo do njega
Neupitno je da svaki gost voli doći u lijepo uređen apartman koji nudi sve sadržaje za ugodan boravak, no to u većini slučajeva neće biti presudan faktor zbog kojeg će vam taj isti gost ponovno doći.
Ako se vi ne posvetite gostu, ako mu ne pokažete da vam je zaista bitno njegovo zadovoljstvo, da brinete za njegove potrebe, percepciju i sami doživljaj smještaja, sav luksuz pada u vodu i vaš apartman nakon ljetovanja pada u zaborav.
Najlakše je privući ljude atraktivnim fotografijama i opisima, ali ono što je pravi izazov i čemu treba težiti svaki iznajmljivač je – kako zadržati goste.
Sve dok ne postanete svjesni činjenice da je za uspješan rad u turizmu najvažniji rad s ljudima, napretka neće biti.
Ako nakon što gostu uručite ključ u ruke, nemate vremena baviti se njime, onda ovo nije posao za vas. Trebate stalno imati na umu da je vaš smještaj nečiji godišnji odmor, vikend, slobodan dan, boravak s obitelji, nešto što se iščekuje i za što se radi cijelu godinu.
Budite ljubazni, pristupačni i otvoreni tako da gosti odmah steknu dojam da vas u bilo kojem trenutku mogu pitati što god ih zanima. S druge strane, nemojte samo čekati da vam postave neko pitanje, već vi budite ti koji će im ponuditi sve potrebne informacije i uputiti ih i prije nego budu tražili vašu pomoć.
Preporuka, savjet i znak pažnje
Kada neki gost dođe prvi put u vaš grad, on ne zna gdje može dobro pojesti, koje znamenitosti može vidjeti, koja mjesta vrijedi posjetiti i slično. Tu je Google da olakša stvar, no vaša osobna asistencija i informacija iz prve ruke je uvijek poželjna.
Topla dobrodošlica kao i kvalitetna komunikacija općenito mogu i najprosječniji smještaj učiniti izvrsnim, a svi eventualni propusti i nedostatci vezani uz apartman bit će nezamijećeni i nevažni.
Također, potrudite se izaći iz okvira klasičnog iznajmljivača. Mislite na svoje goste, odnesite im kolač kojeg ste napravili, pozovite ih na roštilj, ponudite im besplatnu turu po gradu u kojoj ćete vi biti njihov vodič i predstaviti im svoju destinaciju na najbolji mogući način.
Naravno, vrlo je važno napraviti balans kako ne biste pretjerali, previše gušili i gnjavili goste te postigli kontraefekt. Većinu tih stvari možete ponuditi već pri prvom susretu s gostom, a nekakve naknadne ponude možete poslati u obliku SMS poruke, pozivnice u poštanskom sandučiću, poklončiću ispred vrata i slično.
Također, već iz prvog susreta s gostima možete zaključiti jesu li više tipovi koji su došli uživati u miru i ne preferiraju previše druženja ili su pak komunikativni i vesele ih nova poznanstva.
Svaki gost je jedinstven zato svakom treba prići na drugačiji način. To se iskustvo stječe s godinama, no dosta vam mogu pomoći i različiti seminari na tu temu, stoga se educirajte jer edukacija je ključ uspjeha.
Posebne pogodnosti za stalne goste
Pri odlasku gostiju kući, ponudite im popust za sljedeći boravak u vašem apartmanu, a ako pak nakon zadnjeg dana njihovog boravka nemate unaprijed rezervirana noćenja za naredni tjedan, možete svojim gostima ponuditi još jedno besplatno noćenje ako su u mogućnosti ostati. Vi ne gubite gotovo ništa, a gostima te male stvari mnogo znače.
Kada već upoznate neku obitelj, potrudite se zapamtiti (ili zapišite negdje) što vole raditi, koliko su im stara djeca, imaju li psa itd., te iduće godine za njihov boravak pripremite sadržaj koji bi ih mogao dodatno razveseliti.
Fokusirajte se na profile gostiju, na njihove aktivnosti i afinitete. Primjerice, nabavite nogometnu loptu za dječaka, hranu za psa, domaće smokve za mamu i tatu, bicikle za sve uzraste i sl.
Tada će gosti steći dojam da vam je uistinu stalo do njih, a ne samo do novca kojeg ćete zaraditi.
Ulaganje u smještaj je važno, ali daleko od najvažnijeg
Biti dobar domaćin znači gostu ponuditi takav prostor u kojem će se on osjećati kao „kod kuće“. Potrudite se kompletan smještaj učiniti što privlačnijim, komfornijim i ugodnijim. To ne znači nužno da je potrebno ulagati veliki novac kako bi se postigao atraktivan i pamtljiv ambijent.
Obnovite stari namještaj, osvježite ga novom bojom, fokusirajte se na detalje i niz kreativnih i zanimljivih rješenja kojima ćete se istaknuti iz mase istih i pomalo dosadnih smještaja. Unesite dozu topline te autentičnih sitnica zbog kojih će gosti obožavati i dugo pamtiti boravak u vašem apartmanu.
Ipak, imajte na umu da unatoč svim uređenjima interijera, točku na „i“ stavlja isključivo i samo domaćin te nijedan jacuzzi, bazen ni penthouse to ne može zamijeniti.
Kvalitetan odnos gosta i domaćina jamči dugoročno uspješno poslovanje
Da je dobar domaćin biti lako, dobar domaćin bi bio svatko! No, nažalost ovo zanimanje nije nimalo jednostavno i lako kao što se čini. I dok su neke osobe karakterno stvorene za rad s ljudima, one druge taj dio moraju učiti i itekako raditi na njemu.
Ponekad ćete biti bezvoljni, ponekad će vam biti loš dan, ponekad ćete biti umorni, ali ono što je jedino važno je da gost to ne osjeti.
Budite nasmijani, vedri i pristupačni za vrijeme boravka gostiju. Nakon njihovog odlaska, potrudite se ostati u komunikaciji s njima. Pošaljite im mail zahvale, čestitke za rođendane i blagdane, pokažite im da mislite na njih.
Stvorite kvalitetan odnos sa svojim gostima od samog početka jer upravo takav odnos temelj je za dugoročno uspješno poslovanje i rezultate o kojima maštate.