Miro Svetec je profesionalni fotograf koji je rođen 28.11.1980. u Novoj Gorici, Slovenija, a od svoje treće godine živi u Puntu na Krku. Interes prema fotografiji razvio je u srednjoj školi, uz amatersko bavljenje meteorologijom, što je utjecalo na njegovo rano opredjeljenje za kompozicije ekstremnih vremenskih prilika.
S vremenom mladenački ekstremizam prelazi u istančan osjećaj za pejzažne kompozicije… Pasionirano bavljenje ovim medijem razvilo se u vješto baratanje tehnološkom stranom zanata omogućivši mu izvedbe najviše estetske razine. Izlagao je na više izložbi u zemlji i inozemstvu. Kako se bavi i fotografiranjem apartmana, odlučili smo s njim napraviti intervju na temu fotografiranje turističkog smještaja koji će, vjerujemo, biti zanimljiv za naše čitatelje i posjetitelje – iznajmljivače apartmana.
Koliko se već dugo bavite fotografijom i što najčešće fotografirate?
Posljednjih 10-ak godina posebno se intenzivirala strast prema pejzažno-dokumentarnoj fotografijama, a kako se nalazim na otoku Krku, koji “živi” od turizma, sve više sam se približavao turističkoj fotografiji te sam se zadnjih par godina posve posvetio istoj, kroz motive destinacija do fotografiranja interijera i eksterijera.
Kakva su vaša iskustva s fotografiranjem apartmana? Koliko vlasnici apartmana cijene dobrog fotografa te koje su prednosti profesionalnih fotografija apartmana, kuća za odmor… u odnosu na amaterske fotografije?
U prvom desetljeću ovog stoljeća kad je započelo razdoblje online rezervacija smještaja, nitko nije uzimao za ozbiljno fotografiju kao važan marketinški medij, već je bilo dovoljno pripremiti apartmane i gosti bi dolazili bez najave i rezervacija, te je tih istih godina moj rad često bio i pro bono. Kroz godine se situacija promijenila na bolje, ali nažalost trend porasta online prodaje smještaja nije pratio i trend interesa za profesionalnom fotografijom, i imam osjećaj da je pametni telefon još uvijek najzastupljeniji alat za izradu fotografija apartmana, a profesionalno fotografiranje većina iznajmljivača smatra kao jedan nepotreban trošak.
Što kvalitetna fotografija može donijeti iznajmljivačima privatnog smještaja?
Od mnogih iznajmljivača sam dobio povratnu informaciju da je nakon profesionalnog fotografiranja osjetno porastao broj upita za njihove smještajne kapacitete, a cilj svakog iznajmljivača je da dobro popuni svoj smještaj. Profesionalne fotografije će itekako pomoći iznajmljivaču da se istakne od konkurencije i zainteresira gosta da odabere baš njegov apartman za svoj odmor.
Je li u skladu s tim potražnja za profesionalnim fotografima apartmana u zadnje vrijeme u porastu? Što vam to govori?
Svakako je u naglom porastu zadnje 2-3 godine, pogotovo u današnje doba kad je skoro nemoguće rezervirati smještaj bez interneta. Velika potražnja za fotografijama je među bolje opremljenim apartmanima, kućama za odmor i sl. u koje se puno ulaže i onda nema smisla takve objekte oglašavati sa fotografijama s mobitela, već se podrazumijeva uložiti i u dobru reklamu, i istaknuti svoj objekt u „moru“ oglasa, sa svijetlim, oštrim i dobro kompoziranim fotografijama.
Kakvi će biti budući trendovi u vezi fotografiranja smještajnih objekata?
S napretkom tehnologije i interneta, a već polako i sada, bit će zastupljeno i video oglašavanje smještaja. Još jedan trend koji ima veliki odjek i popularnost u oglašavanju apartmana je i snimanje iz zraka, kako bi se gostu, iz jednog drugog kuta, dočarala pozicija objekta, bila to udaljenost od mora ili pak izoliranost vile s bazenom.
Nakon profesionalnog fotografiranja osjetno poraste broj upita ZA smještajne kapacitete
Koliko u prosjeku košta fotografiranje apartmana?
Trošak fotografiranja ovisi o dosta faktora, ali u prosjeku je jednako cijeni noćenja smještaja koji se fotografira. Još kad uzmemo u obzir da barem idućih dvije-tri godine nećete trebati uslugu fotografiranja, ulaganje u kvalitetne fotografije je investicija koja se isplati.
Što biste poručili iznajmljivačima koji još uvijek nemaju kvalitetne fotografije smještajnih objekata? Zašto je važno fotografiranje turističkog smještaja?
Iznajmljivači bi se trebali zamisliti u ulozi gosta koje traži smještaj za svoj odmor iz snova, i bira među tisućama opcija, destinacija, ponuda i vjerojatno preskače sve oglase koji ga već na prvi dojam nisu zainteresirali, a prvi kontakt s Vašim smještajem je upravo fotografija. Siguran sam da se svi iznajmljivači jako trude da njihov smještaj bude dobar i kvalitetan, pa bih im poručio i da oglašavanje istog bude također tako kvalitetno i profesionalno obavljeno kroz kvalitetne fotografije.
Ako želite kontaktirati g. Mira u vezi fotografiranja Vaših smještajnih kapaciteta, možete mu poslati poruku na e-mail adresu mirosvetec(at)gmail.com