Tijekom prošle godine kineski turisti postali su br. 1 u svijetu po broju putovanja i potrošnji. Njihova turistička potrošnja iznosi više od 300 milijardi dolara te su tako premašili Amerikance i postali najznačajnija svjetska turistička nacija.
Tijekom ove, 2019. godine, prosječan Kinez je na svom putovanju dnevno trošio 715 eura, a kako je na putovanju u prosjeku 10 dana, to ukupno iznosi čak 7150 eura što je vrlo impresivna brojka.
Dakle, potpuno je pogrešna naša percepcija da su Kinezi turisti koji malo troše, traže niske cijene i samo se šeću gradskim trgovima bez da išta kupe.
Inače u Hrvatskoj već sada azijskih turista ima oko milijun godišnje. Znači, gostiju iz Kine, Japana, Južne Koreje i Tajvana ima primjerice jednako kao Talijana ili Poljaka, a značajno više nego Čeha. Od tih milijun azijskih gostiju ove godine, Kineza je bilo oko 250 tisuća.
Kineski gosti u hrvatskim apartmanima
No potražnja na azijskom tržištu za Hrvatskom neprestano raste. Časopis Travel&Leisure proglasio je Hrvatsku najpoželjnijom destinacijom za Kineze u prošloj godini, a prema prognozama, tijekom iduće 2020. godine u Hrvatsku će doputovati čak 600 tisuća kineskih turista. To je ogroman porast koji će svakako dobro doći hrvatskom turističkom tržištu na kojem stalno niču brojni novi apartmani i ostali smještaj.
Na ovo povećanje utječe i odlična turistička i ukupna gospodarska suradnja s kineskim tržištem, čemu je pridonijelo i otvaranje ureda HTZ-a i HGK u Šangaju. Osim toga Kinezi sve više investiraju u Hrvatsku, grade Pelješki most i sudjeluju u cijelom nizu drugih značajnih projekata.
Mnogi se domaći iznajmljivači još uvijek drže pomalo rezervirano kad su u pitanju gosti iz Kine, ponajprije zbog jezične barijere i kulturoloških razlika. No kineski su turisti pokretači industrije putovanja i sektora turizma u globalnim okvirima.
Uz treba biti svjestan činjenice da kinesko gospodarstvo neprestano raste. Tako se predviđa da će dvije trećine svjetske srednje klase do 2030. godine živjeti u Aziji. Tamo će se broj osoba srednje klase povećati pet puta, na 3,2 milijarde, te će to biti najveća skupina turističkih potrošača.
Srednja klasa ima vrlo solidne plaće i nakon što podmire temeljne životne potrebe, oni svoj zarađeni novac rado troše na putovanja, što je u nekada u Kini bio luksuz.
Najveći broj Kineza putuje individualno, njih čak 66%. Organizirane ture sve ih manje zanimaju.
Idealna prilika za produženje turističke sezone
Inače za Kineze ne postoji glavna sezona putovanja, a pogotovo nisu vezani za ljetno razdoblje. Oni naime putuju cijelu godinu, a posebno u vrijeme njihovih glavnih blagdana, kao što je kineska Nova godina u veljači, i Dan državnosti početkom listopada.
To su odlični termini za produženje naše turističke sezone i općenito za poboljšanje našeg turizma koji je uglavnom usredotočen na par ljetnih mjeseci.
Kako privući još više kineskih turista u Hrvatsku? Prije svega trebalo bi otvoriti direktne zrakoplovne linije iz Kine te ukinuti vize. Hrvatska zapravo ima sve što traže kineski turisti – ljepotu, bogatu povijest, kulturu, gostoprimstvo, more, gastronomiju…, osim izravnih avionskih letova.
Osim toga u Hrvatskoj je za Kineze problem i nedostatak prijevoda. Navodno od svih web-stranica koje se bave putovanjima u Hrvatskoj, samo njih dvije imaju kineske prijevode. Opisi hotelskog smještaja i apartmana kod nas u pravilu nisu prevedeni na kineski jezik, što će se vjerojatno uskoro trebati promijeniti ako želimo popuniti smještajne kapacitete gostima iz najutjecajnije svjetske turističke nacije.