Turistički sektor stalno se mijenja i preoblikuje svoje usluge u skladu sa zahtjevima i očekivanjima turista. Zadovoljni turist jedina je dobitna kombinacija koja dugoročno jamči priljev novih i povratak starih korisnika turističkih usluga. Što u skladu s tim možemo očekivati u narednim godinama, koji su budući trendovi u turizmu koji će preoblikovati turistički sektor i vrste turističkih usluga?
Prije svega, pripadnici tzv. Generacije Y (osobe rođene tijekom 80-ih i ranih 90-ih) i Generacije Z (osobe rođene kasnih 90-ih i 2000-te) navikli su na digitalnu tehnologiju i sve pogodnosti koje im ona pruža, stoga će izabirati uglavnom one destinacije i turističke pakete na koje će naići putem digitalnih kanala kao npr. društvenih mreža, specijaliziranih portala i popularnih online servisa. Preporuke prijatelja i susjeda koji su uživali u nekoj destinaciji bit će im manje bitne jer žele doživjeti originalno iskustvo temeljeno na vlastitom odabiru kroz tehnologiju koja im je sastavni način života.
Također, sve će biti važnija customizacija turističkih aranžmana. Organizirani programi turističkih agencija koji su godinama isti neće više privlačiti turiste; umjesto toga naglasak će biti na osvježenim sadržajima i ponudama na temelju individualnih zahtjeva. Kako bi privukli nove turiste i izborili se među konkurencijom, djelatnici u turističkom sektoru morat će biti inovativniji i kreativniji. Osim prirodnih ljepota, turisti žele i doživjeti autentičnu lokalnu sredinu i kulturu, mjesne običaje, osjetiti način života domicilnog stanovništva.
Sve će biti popularniji i tematski parkovi, pogotovo za djecu i mlade, kao i oni koji su napravljeni uz pomoć napredne tehnologije te nude adrenalinske doživljaje, neobične efekte i senzacije te priliku za značajan odmak od svakodnevnog.
Zdravlje i zdrav život snažno će utjecati na potrošačke navike novih turista. S obzirom na sve viši prosječni životni vijek, turisti u starijim godinama željet će na odmoru spojiti ugodno s korisnim te će sve više odabirati destinacije medicinskog turizma gdje će moći poboljšati svoje zdravstveno stanje. Regije koje budu imale kvalitetne zdravstvene klinike s prihvatljivim cijenama za zdravstvenu dijagnostiku i liječenje privlačit će sve više turista, pogotovo onih srednje i starije životne dobi.
S obzirom na ekonomski rast i sve veću globalnu važnost dalekoistočnih zemalja, u prvom redu Kine, ali i Južne Koreje, Japana, Tajvana, Indonezije i sl., one turističke agencije koje prepoznaju ogromni potencijal ovog turističkog bazena snažno će profitirati i privući velik broj korisnika. Samo su kineski turisti tijekom 2015. godine, kojih je bilo čak 120 milijuna, na svoja putovanja potrošili 105 milijardi američkih dolara.
Samo maleni djelić ovog tržišta vrijedi milijune dolara. S obzirom na low cost avioprijevoznike, dovoljno je tek malo istraživanja, angažmana i volje za organizirati atraktivne turističke pakete koji će privući mnogobrojne turiste s istoka kojih je sve više i u Hrvatskoj.
I na kraju, tu je svemirski turizam o kojem se sve više priča. Suborbitalni letovi, hoteli u svemiru pa čak i putovanja na druge planete izvjesna su budućnost turizma. Već je danas na listi čekanja gotovo 1000 putnika koji su uplatili predujam za letove koji će ih odvesti stotinjak kilometara iznad Zemlje kako bi iskusili nekoliko minuta bestežinskog stanja te vidjeli zakrivljenost Zemlje.
Iako tehnologija još nije toliko napredovala da doživimo iole značajniji rast svemirskog turizma za vrijeme našeg životnog vijeka, sasvim je sigurno da će u bližoj ili daljnjoj budućnosti milijuni turista, barem onih najbogatijih, pohrliti u udaljena svemirska prostranstva za ultimativno turističko iskustvo.