Iako za sebe volimo tvrditi da smo uspješna turistička destinacija, ako pogledamo globalnu ljestvicu turizma brzo vidimo da Hrvatske nema među najuspješnijim turističkim zemljama.
Po broju dolazaka turista u svijetu uvjerljivo prednjači Francuska. Nju je 2017. godine posjetilo čak 87 milijuna turista (za usporedbu, Hrvatsku je te godine posjetilo nešto više od 17 milijuna turista).
NE PROPUSTITE: Aktualni trendovi u obiteljskom smještaju
NE PROPUSTITE: Hrvatski i svjetski turistički slogani
NE PROPUSTITE: 38 zlatnih savjeta za uspješno iznajmljivanje apartmana
Naravno, teško se uspoređivati s Francuskom koja je već desetljećima iznimno popularna destinacija s bogatom turističkom tradicijom. Nakon blagog pada broja turista tijekom 2016. godine za 2,1% zbog terorističkih prijetnji, Francuska je tijekom 2017. ostvarila rast od 5,1%.
Nakon Francuske dolazi Španjolska koju je 2017. posjetilo 82 milijuna turista, potom SAD (77 milijuna), Kina (61 milijun) i na 5. mjestu Italija (58 milijuna).
U samoj Europi najposjećenije turističke zemlje su redom Francuska, Španjolska, Italija, Velika Britanija, Turska, Njemačka, Austrija, Grčka, Rusija i Portugal.
Hrvatske dakle nema niti među prvih europskih 10 turističkih destinacija. Ipak, s obzirom da su sve navedene zemlje znatno veće i uglavnom razvijenije od Hrvatske, možemo reći da naša zemlja ostvaruje dobar turistički rezultat.
Već niz godina Hrvatska bilježi rast u broju turističkih dolazaka, a prošle je godine taj rast iznosio oko 13%. Ove je godine turistički rast slabiji u odnosu na 2017., ponajprije zbog oporavka drugih turističkih destinacija na Mediteranu.
Najnovije povećanje paušalnog poreza za iznajmljivače svakako neće pridonijeti većoj konkurentnosti domaćeg turizma i turističkom rastu. No ako smo u išta sigurni, to je onda da se mnogi hrvatski iznajmljivači iz sezone u sezonu trude biti što bolji domaćini svojim gostima, te što uspješniji u turističkom iznajmljivanju.
S obzirom na to da obiteljski smještaj ostvaruje čak 43% turističkog prometa (iza toga su hoteli s 27%), možemo reći da razvoj hrvatskog turizma ponajviše ovisi o trudu i zalaganju privatnih iznajmljivača apartmana.
Hrvatska na temelju turizma ostvaruje čak 20% BDP-a, što praktički znači da turizam velikim dijelom nosi državne financije.