Besplatno oglašavanje apartmana na internetu je kao i priča o besplatnom ručku: tako nešto ne postoji. Ako proguglate pojam “besplatno oglašavanje apartmana”, tražilica će vam izbaciti svu silu “besplatnih” servisa i raznih web-stranica koje nude besplatno oglašavanje apartmana. Mnogi naivni iznajmljivači apartmana nasjedaju na takve ponude.
Ako ustrajavate u filozofiji besplatnog oglašavanja, izgubit ćete puno vremena, novaca i živaca. Prije svega, platforme za besplatno oglašavanje vrlo su slabo posjećene od stvarnih turista koji žele rezervirati smještaj. Vi se možete besplatno oglašavati na takvim mrežnim mjestima, ali turisti do vas vjerojatno nikad neće doći. Po svoj prilici ostat ćete grdno razočarani. Besplatno oglašavanje za 0 kn donijet će vam istu takvu u zaradu: 0 kn.
Oglašavanje apartmana veliki je biznis
Pođimo redom. Tijekom 2017. godine u Hrvatskoj je prijeđena brojka od 100 milijuna noćenja u turizma. Pazite: 100 milijuna noćenja. Procjenjuje se da će Hrvatska ove 2017. godine od turizma zaraditi više od 10 milijardi eura. Za iduću godinu procjene su još veće.
Prema tome, turizam u Hrvatsko je i prije, a pogotovo sada, bio “zlatna koka”. Puno je gostiju, sve je više i kvalitetnih apartmana i kuća za odmor. Cijene su solidne, vrte se veliki novci. Naravno da u takvim okolnostima postoje “lovci u mutnom”. Oni koji vam nude nešto besplatno – besplatno oglašavanje apartmana, besplatan marketing, besplatan booking, besplatnu izradu web-stranica za apartmane itd.
Obećaju vam odličnu popunjenost i velik broj gostiju. Uvjeravaju vas “Sve je besplatno, ne morate ništa platiti”. A obično vam nikad ne dođe nijedan gost.
Od besplatnog oglašavanja do praznih apartmana
Ne morate biti Einstain da biste zbrojili 2 i 2. Prije svega, u poslovnom svijetu ništa nije besplatno. A turizam jest veliki posao. Ako vam netko nudi navodno besplatno oglašavanje apartmana, zapitajte se zašto bi to radio? Za napraviti online platformu za oglašavanje treba: vrijeme, plaće za programere, hosting (smještajni prostor), domena, promidžba itd. Zašto bi netko besplatno sve to radio, dakle gubio svoje vrijeme i novce, osim ako nema neku računicu? U čemu je kvaka takvih naoko besplatnih servisa?
Prije svega, neki od njih smatraju da će ako vam ponude besplatno oglašavanje, oni sami zaraditi na Google oglasima. Iako je to vrlo upitno, jer da bi ostvarili takvu zaradu morali bi imati barem 100.000 posjetitelja dnevno. A većina takvih servisa nema ni tisuću posjeta mjesečno.
Drugi način zarade jest na način da se bave opremanjem apartmana. Pa tako firma koja prodaje namještaj za apartmane sponzorira izradu besplatnog servisa za oglašavanje apartmana. Takve servise u pravilu posjećuju samo iznajmljivači, a ne i potencijalni turisti. Pa tako ispada da svoj apartman oglašavate drugim iznajmljivačima. Suludo, zar ne?
Ili pak iza stranica za besplatno oglašavanje stoje sitni obrti i firme koje nude izradu web-stranica. Pa ako im se mjesečno javi nekoliko iznajmljivača za izradu web-stranica, njima je dobro. Apartman preko njihove “besplatne” platforme vjerojatno nikad nećete iznajmiti, ali njih za to ionako nije briga. Pošto ciljaju na sitnu zaradu, ionako nemaju novca za promidžbu svog besplatnog servisa. Tako da na kraju te besplatne stranice posjećuju gotovo isključivo sami iznajmljivači.
Besplatno oglašavanje = prazni apartmani
Stoga, nemojte biti naivni: ideja da ćete uspjeti besplatno oglašavati apartman jest kao ideja da će turisti moći negdje besplatno ljetovati.
Jer iza svake uspješne online platforme, portala i slično, stoje sati i sati rada, ulaganja, SEO optimizacija, planiranje, integracija, pisanje sadržaja, aktivnosti na društvenim mrežama, održavanje itd. Sve to košta i na kraju sve to netko mora platiti. Stoga, ne postoji besplatni modeli oglašavanja apartmana.
Besplatno oglašavanje apartmana uz proviziju
Jedini način besplatnog oglašavanja jest uz proviziju. Dakle, vi za oglašavanje apartmana ne morate platiti ništa, no recimo Booking će se nadograditi na vašu cijenu svojom provizijom. Ista je stvar za oglašavanje apartmana putem agencije.
No ideja da ćete se oglašavati, a da ne morate ništa platiti niti da pristajete na nečiju proviziju, neće vas odvesti daleko. Ustrajanje na besplatnom moglo bi vas na kraju skupo koštati u vidu praznih apartmana i propale sezone.
U poslovnom svijetu česta je uzrečica “money makes money” odnosno “novac stvara novac”. Drugim riječima, ako nećete ništa uložiti, neće ništa ni dobiti.
Također, mnogi kažu da danas više ne postoji online marketing. Postoji samo marketing. Zašto? Zato što su svi drugi vidovi marketinga i oglašavanja koji nisu online (TV oglašavanje, papirnate novine i izdanja, radio oglasi…) u velikom padu. Već se sada više od 60% cjelokupnog turističkog prometa bukira izravno putem interneta. Jeste li spremni?
Poštovani-kako se može surađivati sa vama -povodom iznajmljivanja apartmana
Poštovana gđo Magdalena! Drago mi je da nas kontaktirate u vezi moguće suradnje. Hvala Vam! Najboje da nam pošaljete e-mail na info@annatours.hr. Unaprijed hvala i lijep pozdrav, Ivan
Dobro vece Mene interesira kako se Vi oglasavate apartmane i koliko je provizija ili se placa npr godisnje Hvala lp Helena Kirinec
Poštovana gđo. Helena!
Hvala Vam lijepo na upitu. Ljubazno Vas molim da isti pošaljete na info@annaturs.hr, kako bismo Vam mogli poslati opise detaljne odgovore na Vaša pitanja. Hvala unaprijed i lijep pozdrav sa Krka, Ivan