Donosimo vam popis 20 zanimljivih turističkih trendova koji snažno oblikuju budućnost turizma. Saznajte kako ljudi danas najčešće rezerviraju turistička putovanja, koja je najpoznatija svjetska turistička znamenitost te koji je zračni prijevoznik najpopularniji među turistima (podaci se odnose na globalni turizam).
- 55% turista ide na odmor jednom ili dva puta godišnje, te potroše dosta vremena na planiranje detalja svojih putovanja. (Google/Phocuswright, 2016)
- Ipak, kada dobiju promotivnu ponudu koja je financijski povoljna, 30% će ih ići na putovanje i u vrijeme kada nisu planirali.
- 70% turista koji su vlasnici pametnih telefona (smartphones) putem njih su istražili podatke o destinaciji u koju putuju (Google, 2016)
- 50% turista milenijaca (osoba rođenih između 1990-ih i ranih 2000-ih) tijekom mobilnog istraživanja otkrili su neku novu putničku agenciju. Danas je postalo sasvim uobičajeno putem pametnog telefona rezervirati let ili cijelo putovanje. (Google, 2016)
- Web-siteovi koji se bave turizmom najposjećeniji su u večernjim satima. (TrekkSoft data, 2017)
- Online prodaja turističkih aranžmana i usluga danas je dosegla 60% u odnosu na cijeli turistički promet. (TrekkSoft, 2016)
- Žene u prosjeku bukiraju 67% planiranih putovanja i turističkih dolazaka. (TrekkSoft data, 2017)
- Online rezervacije turističkih putovanja udvostručit će se do 2020. godine na ukupnu vrijednost od 21 milijardu američkih dolara. (Phocuswright, 2017).
- Mlađe generacije uglavnom bukiraju putem interneta: 75% osoba koje planiraju i rezerviraju turistička putovanja online, starosti su do 34 godine
- Kinesko turističko tržište raste stopom od 8,5% godišnje; sve više Kineza putuje u destinacije izvan Kine. (Mastercard’s Future of Outbound Travel report)
- 43% putovanja u SAD-u mješavina su putovanja iz zabave (leisure trip) i poslovnog putovanja (business trip) – tzv. bleisure. (Expedia Media Solutions, 2016)
- Istraživanja su pokazala da potrošnja novca na putovanja (doživljaji i iskustva prilikom činjenja raznih stvari) stvara više trajne sreće nego potrošnja novca na posjedovanje materijalnih stvari. (Waiting for Merlot)
- Iskustva i doživljaji su krucijalne riječi u svijetu putovanja i turizma. Sve više ljudi želi doživjeti nova, pozitivna iskustva, negoli trošiti novac na kupovinu stvari. (The Guardian, 2017)
- Članci na temu turizma sa slikom na svakih 75-100 riječi imaju dvostruko veći broj dijeljenja na društvenim mrežama od onih s manjim brojem slika. (Buzzsumo, 2015)
- 9 od 10 turista smatraju da je čitanje online recenzija smještaja i putovanja jako važno, no 45% njih ne vjeruje recenzijama koje turističke agencije objavljuju na vlastitim stranicama. (Stride Travel, 2016).
- 76% turista spremno je platiti više novca za smještaj u hotelu ako isti ima bolje online recenzije od nekog drugog hotela (TrustYou, 2015).
- Emirates zrakoplovna kompanija proglašena je najboljom svjetskom zrakoplovnom kompanijom za 2017. godinu. (TripAdvisor, 2017)
- Najprepoznatljivija turistička znamenitost prema korisnicima TripAdvisora je Angkor Wat u Kambodžiji (hramski kompleks s više od 1000 hramova). (TripAdvisor, 2017)
- Zbog sve većeg broja stanovništva, putnika i turista, održivi turizam (koji se odnosi na zaštitu okoliša i prirodnih ljepota) postaje sve izraženiji trend.
- Ekstremni turizam također je sve popularniji oblik turizma jer raste broj ljudi koji žele doživjeti nesvakidašnja, gotovo opasna iskustva. (Places You’ll See, 2017)