Po čemu će iznajmljivači apartmana pamtiti proteklu 2018. godinu? Naravno, oni koji su uspješno iznajmili svoje smještajne objekte pamtit će je po dobroj zaradi zbog popunjenosti smještajnih kapaciteta. Prema procjenama, tijekom 2018. godine bilo je otprilike 6% više turističkih dolazaka nego prethodne, 2017. godine. Iako je taj rast nešto slabiji nego proteklih godina, još uvijek je vrlo dobar.
Veći porezi i nova pravila za iznajmljivače
Protekla godina također će se pamtiti po povećanom iznosu paušalnog poreza za iznajmljivače, a čije povećanje ovisi o jedinicama lokalne samouprave.
Također je donesena odluka i o 15% višem paušalu boravišne pristojbe za 2019. godinu.
U studenome je stupio na snagu novi Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti, koji među ostalim propisuje da “ako u krugu od 15 kilometara cestovne linije nema objekta registriranog za pružanje ugostiteljske usluge pripremanja i usluživanja jela, iznajmljivač koji pruža gostima uslugu smještaja, može gostima osim doručka pružati i uslugu polupansiona i/ili punog pansiona”. Drugim riječima, ako postoji neki restoran udaljen 14,9 kilometara od apartmana, gost ne smije pojesti ručak ili večeru koju mu spremi iznajmljivač, nego mora za svaki obrok obavezno ići u taj restoran.
Popularnost društvenih mreža u oglašavanju smještaja
Tijekom 2018. godine povećala se važnost društvenih mreža kao rezervacijskog alata. Pogotovo Facebook i Instagram su popularne platforme putem kojih su iznajmljivači oglašavali svoj smještaj i uspjeli privući ponekog gosta. Tu su dosta popularne i razne grupe za dijeljenje oglasa s opisom i slikama smještaja. Ipak, takvi su načini promocije još uvijek dosta ograničeni jer društvene mreže nisu specijalizirane platforme za oglašavanje i rezervaciju smještaja, barem ne besplatno.
Primjerice, kada iznajmljivač oglasi svoj smještaj na nekoj Facebook grupi, treba imati dosta sreće da potencijalni gost vidi baš njegov oglas i da se odluči za rezervaciju, s obzirom na to da nema mogućnosti pretrage prema specifičnim parametrima, a osim toga velik broj oglasa na jednom mjestu u kratkom vremenu smanjuje vidljivost samih objava. Iako ideja besplatne promocije zvuči zanimljivo, ozbiljni iznajmljivači ipak će se morati odlučiti za neku specijaliziranu platformu tipa Booking.com ili pak turističku agenciju.
Slaba ponuda sadržaja, sve jači naglasak na zdravlje i eko sadržaje
Što se tiče zadovoljstva gostiju, prema anketama samo je 56,2 % njih protekle godine bilo zadovoljno bogatstvom sadržaja i ponude u Hrvatskoj kao destinaciji. Tu su ipak napravljeni neki minimalni pomaci pa je Hrvatska turistička zajednica podržala ulaganja u razvoj turističke ponude. To je pogotovo važno za zdravstveni turizam, wellness, cikloturizam, sportski turizam, gastro turizam, kulturni turizam itd. Osim toga OPG-ovi su se mogli prijaviti za potporu Ministarstva turizma koje im je nudilo 150 tisuća kuna za razvoj dodatnih turističkih djelatnosti.
Sve više gostiju zanima se za zdravi odmor koji uključuje tjelesnu rekreaciju i sportske aktivnosti te za eko odmor koji podrazumijeva dolazak na destinacije koje su eco friendly te imaju visoke standarde u zaštiti okoliša i prirode. To su zapravo globalni trendovi koji se onda naravno odražavaju i na turizam.
Ekološki turizam posebno ima potencijala u zaleđu naše domovine, tj. u Zagori, Slavoniji, Zagorju i ostalim kontinentalnim područjima. U tom smislu već je ostvaren napredak, pogotovo u Zagori i dijelovima Istre gdje su nikle brojne luksuzne kuće za odmor okružene netaknutom prirodom. Tako da više nije pravilo da smještajni objekt mora biti uz obalu ili blizu mora.
Sve je više turista koje ne privlače plaže i kupanje u moru, već žele uživati u privatnosti i idiličnom prirodnom okruženju daleko od gužvi. S obzirom na to da takvi objekti ionako imaju bazene, more takvim gostima praktički i nije potrebno.